خبرگزاری شبکه اجتماعی لیل

معرفی و خبر های مربوط به شبک اجتماعی لیل

خبرگزاری شبکه اجتماعی لیل

معرفی و خبر های مربوط به شبک اجتماعی لیل

بایگانی

۳۲ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

مرا به کعبه چه حاجت! 

طواف می کنم " مـــــادری " را که برای لمس دستانش هم 

وضو باید گرفت ...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۹۳ ، ۲۱:۵۱
حسین بنده خدا

به راستی جوانان ما در جستجوی چه هستند ؟! 

فرانس فانون می‌نویسد: (هر چادری که دور انداخته می‌شود، افق جدیدی را که بر استعمارگران ممنوع بود، در برابر او می‌گشاید و بدن زن الجزایری را که عریان شده است، به او نشان می‌دهد و پس از دیدن هر چهره بی حجابی، امیدهای حمله‌ور شدن اشغالگران ده برابر می‌گردد. هر بار که یک زن کشف حجاب می‌کند، در واقع وجود جامعه الجزایری را بر سیستم دفاعی سست بنیاد، باز و متلاشی شده به اشغالگران اعلام می‌دارد. )[انقلاب الجزایر، ص 210.] 
یکی از این راه‌ها، دین زدایی است و از آنجا که یکی از مهم‌ترین عناصر هر دینی، حجاب و عفاف در آن دین است، این‌ها می‌خواهند با گرفتن عفاف از زنان و جوانان مسلمان، اسلام را از ما بگیرند 
اسلام، طرفدار پرده نشینی نیست، اسلام می‌خواهد زن در حضور مردهای اجنبی، بدن خود را بپوشاند بدون آن که مجبور باشد از اجتماع کناره گیری کند. رعایت پوشش اسلامی در قالب دو اصل (پوشیدگی) و (سادگی)، آثار و نتایج مهمی از لحاظ فردی و اجتماعی در بر دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۳ ، ۲۳:۱۸
حسین بنده خدا

می دانید چرا شراب حرام است؟


علاوه بر آیات و روایات امروزه از نظر علمى نیز مضرات مصرف مواد الکلى به اثبات رسیده است. دانشمندان به این واقعیت اعتراف داشته‏اند که از جمله آثار زیان بخش شراب، پیامد سویى است که روى مغز و عقل مى‏گذارد و آن را از کار مى‏اندازد. روشن است که با از بین رفتن عقل، پرده شرم و حیا دریده مى‏شود. در نتیجه میدان به دست غرایز حیوانى مى‏افتد. انسان به صورت حیوانى وحشى و لجام گسیخته درمى‏آید.

نوشابه‏هاى الکلى پس از استفاده سریعاً جذب خون مى‏شود . خون در مسیر خود مغز را بى نصیب نمى‏گذارد، در نتیجه عمل سلسله اعصاب رو به ضعف مى‏رود و خویشتن دارى که ارادى و منشأ شرم و حیا در انسان و مانع از بروز کارهاى زشت است، از دست مى‏رود.

همانطور که امام رضا علیه السلام فرمودند: خدا شراب را بدان جهت حرام کرد که مایه فساد و بازداشتن عقل از درک حقایق و از بین بردن شرم و حیا است.
مشروبات الکلى به پنج دلیل از محرّمات شمرده مى شود:
دلیل اول – کتاب (قرآن)

در قرآن کریم آیات فراوانى وجود دارد که حرمت مشروبات الکلى را به زبان کنایه و یا موردى بیان مى کند، ولى ما به صریح ترین آنها مى پردازیم:

۱ـ «انّما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون؛ (مائده (۵) آیه ۹۰)

تحقیقاً شراب و انواع قمار و بت پرستى و یا سنگ هایى که براى قربانى نصب شده و چوبه هاى قرعه (براى کشف امور غیبى)، پلیدى از کارهاى شیطان است، از آن دورى گزینید، شاید رستگار شوید.»

۲ـ «انما یرید الشّیطان ان یوقع بینکم العداوة و البغضاء فى الخمر و المیسر…؛ (مائده (۵) آیه ۹۱) شیطان مى خواهد کینه توزى و دشمنى را از طریق شراب و قمار در میان شما بیفکند و تضادهاى داخلى را تشدید نماید و شما را از یاد خدا و نماز باز دارد، آیا باز هم دست از آن بر نمى دارید.»

۳ـ «یسئلونک عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما؛ (بقره (۲) آیه ۲۱۹)

تو را از شراب و قمار مى پرسند، بگو: در آن دو گناهى بزرگ است و سودهایى براى مردم و گناهشان از سودشان بیشتر است.»

به اجماع فقهاى شیعه و سنّى، شراب، نجس و حرمت آن محرز است. اکثر عالمان دینى مشروبات را حتى به نام دارو نیز تجویز نمى کنند، چرا که خداوند متعال شفایى در حرام قرار نداده است. تمام فقیهان اسلامى براى شراب خوار اجراى حد شرعى (هشتاد ضربه شلاق) را واجب نموده اند

دلیل دوم – احادیث نبوى و علوى (سنت)

در مجامع شیعه و سنّى، این حدیث معروف است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ده گروه را لعنت کرده است که به گونه مستقیم یا غیر مستقیم در شراب سازى دخالت دارند: ۱ – کسى که درخت انگور را به نیت شراب غرس کند؛ ۲ – آن که بدین قصد از درخت تاک پاسدارى نماید؛ ۳ – خریدار مشروبات؛ ۴ – فروشنده آن؛ ۵ – کسى که مى نوشد؛ ۶ – کاسبى که از شراب فروشى پولى به دست مى آورد؛ ۷ – فشار دهنده انگور به انگیزه ساختن شراب؛ ۸ – افرادى که مشروبات را حمل و نقل مى کنند؛ ۹ – تحویل گیرنده آن؛ ۱۰ – ساقى یا کسى که شراب براى دیگرى مى برد. ( فروع کافى، چاپ جدید، ج ۶، ص ۴۳۰ – ۴۲۹)

در اسلام هیچ گناهى تا این حد نکوهیده نشده است. پیامبر (صلی الله علیه و آله) به حضرت على (علیه السلام) فرمود: «اگر همه گناهان را در خانه اى جمع کنند، کلید آن شراب است.» ( وسائل الشیعه، ج ۱۷، ص ۲۷۱)

امام على (علیه السلام) مى فرماید: «خداوند شراب و مى گسارى را براى سلامت عقل حرام کرده است.» ( نهج البلاغه، حکمت ۲۵۲)

امام صادق (علیه السلام) نیز فرمود: «اگر کسى دخترش را به شراب خوار بدهد مانند این است که او را در آتش انداخته است.» (وسائل الشیعه، ج ۱۷، ص ۲۴۹)

نوشابه‏هاى الکلى پس از استفاده سریعاً جذب خون مى‏شود . خون در مسیر خود مغز را بى نصیب نمى‏گذارد، در نتیجه عمل سلسله اعصاب رو به ضعف مى‏رود و خویشتن دارى که ارادى و منشأ شرم و حیا در انسان و مانع از بروز کارهاى زشت است، از دست مى‏رود

دلیل سوم – عقل

برخى از عقلاى جهان به خصوص پزشکان متعهد بر اساس موازین عقلى و علمى و بلکه مشاهدات حسى معتقدند الکلِ مسکِر انسان را از حالت عادى خارج مى سازد و براى مدت زمانى او را در مستى و بى خبرى نگه مى دارد و در این حالت هرگونه عمل خطرناک و یا شرم آورى از وى امکان صدور مى یابد.

دلیل چهارم – اجماع

به اجماع فقهاى شیعه و سنّى، شراب، نجس و حرمت آن محرز است. اکثر عالمان دینى مشروبات را حتى به نام دارو نیز تجویز نمى کنند، چرا که خداوند متعال شفایى در حرام قرار نداده است. تمام فقیهان اسلامى براى شراب خوار اجراى حد شرعى (هشتاد ضربه شلاق) را واجب نموده اند.

دلیل پنجم – علوم طبیعى (علم پزشکى)

(منظور از علوم طبیعى، استنتاجاتى است که متفکران از آن دارند. هنگامى که علم خطرات و مضرّات شراب را کشف مى کند، عقل حرمت آن را اعلام مى دارد.)

از نظر علم پزشکى نیز حرمت شراب، محرز است، زیرا کتاب هاى متعددى درباره زیان هاى آن از سوى پزشکان دل سوز نوشته شده است.


شبکه اجتماعی لیل



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۳ ، ۱۵:۱۵
حسین بنده خدا




بسم الله الرّحمن الرّحیم

« قل انّ الموت الّذی تفرّون منه فانّه ملاقیکم »

« بگو هر آینه مرگی که از آن می گریزید به سوی شما خواهد آمد »



و بعد چنین گوید این فقیر بى بضاعت و متمسک به احادیث اهل بیت رسالت علیهم السلام عباس بن محمدرضا القمى « ختم الله له بالحسنى و السعادة » که عقل و نقل حکم مى کند شخصى که عزم سفرى نمود بایست زاد و توشه اى براى سفر خود مهیا کند به قدرى که در آن سفر بکار است ، آن وقت سفر کند . پس بنابراین سفر آخرت که ما را در پیش است و به هیچ وجه چاره و گزیرى از آن نیست به زاد و توشه سزاوارتر است یعنی آهنگ حج نما تا کارهای بزرگت بسر آید و روز را روزه دار برای سختی روز برانگیختن و در دل شب نماز گذار چرا که خانه قبر بس تاریک است و وحشتناک .

چنانکه روایت شده وقتى حضرت ابوذر غفارى « رضى الله عنه » به مکّه معظّمه مشرف شده نزد در کعبه ایستاد و به مردمى که براى حج از اطراف عالم آمده بودند و در مسجد الحرام جمع گشته بودند ، فرمود : « ایها الناس ! منم جندب بن سکن غفارى ، منم خیر خواه شما و مهربان بر شما ، به سوى من آیید » و به مردمى که دور او جمع شدند ، فرمود : « اى مردم هر گاه یکى از شما اراده کند به سفرى برود هر آینه از زاد و توشه براى خود به حدى که در آن سفر لازم دارد ، بردارد و چاره اى از آن ندارد ، پس هر گاه چنین است سفر آخرت سزاوارتر است به زاد و توشه براى آن » . پس مردى برخاست و گفت : « پس ما را راهنمایى کن اى ابوذر » . جناب ابوذر فرمود :

« حج حجة لعظائم الامور و صم یوما لزجرة النشور و صل رکعتین فى سواد اللیل لوحشة القبور » ،

« آهنگ حج نما تا کارهای بزرگت بسر آید و روز را روزه بدار برای سختی روز برانگیختن و در دل شب نماز گذار چرا که خانه قبر بس تاریک است و وحشتناک . »



مهیاى سفر آخرت شو و توشه آن سفر را پیش از رسیدن اجل ، تحصیل نما بلکه چون سفر آخرت سفرى است بعید و هولناک و منزلهاى سخت و عقبات شدیده و جاهاى دشوار دارد و محتاج است به زاد و توشه بسیار که باید آنى از آن غفلت ننمود و شب و روز در فکر آن بود .

حضرت امام حسن مجتبى (ع) در موقع ارتحال خود به جنادة بن ابى امیه فرمود :

« استعد لسفرک و حصل زادک قبل حلول اجلک » ،

« مهیاى سفر آخرت شو و توشه آن سفر را پیش از رسیدن اجل تحصیل نما » .

چنانکه روایت شده که حضرت امیرالمؤمنین (ع) در هر شب هنگامى که مردم به خوابگاه خود مى رفتند صداى نازنینش به حدى بلند مى شد که صداى آن حضرت را تمام اهل مسجد و کسانى که همسایه مسجد بودند ، مى شنیدند که مى فرمود :

« تجهزوا رحمکم الله فقد نودى فیکم بالرحیل »

« آماده شوید و اسباب سفر خود را مهیا کنید ، خدا شما را رحمت کند ، همانا منادى مرگ نداى « الرحیل » را در میان شما بلند کرده ، پس توقف خود را در دنیا و بیرون از دنیا در حالى که با خود زاد و توشه اى از اعمال صالحه دارید ، کم کنید . به درستى که در جلو شما گردنه هاى ناهموارى است یعنى جاهاى بسیار دشوار و منزل هاى هولناک است که باید از آنها عبور کنید و چاره اى هم ندارید . »

منبع : کتاب منازل الاخرة ؛ شیخ عباس قمی رضوان الله تعالی علیه



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۳ ، ۱۵:۱۴
حسین بنده خدا

آیت‌الله العظمی مظاهری پاسخ دادند؛ 

یکی از مراجع عالیقدر شیعیان به یک استفتاء مبنی بر اینکه دل پاک مهم‌تر است یا حجاب؟ پاسخ دادند. 
به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله العظمی مظاهری از مراجع عالیقدر شیعیان و رئیس حوزه علمیه اصفهان به یک استفتاء مبنی بر اینکه دل پاک مهم‌تر است یا حجاب؟ پاسخ دادند. 

متن پرسش‌ و پاسخ‌ این مرجع تقلید به شرح زیر است: 
پرسش: 

اگر انسان دلش پاک باشد، دروغ نگوید، غیبت نکند، کسی را آزار ندهد، به یاد خدا باشد و مقداری هم موی خود را بیرون بگذارد، اشکالی دارد؟ 

پاسخ: 

در سلامت نفس او و اجتناب از غیبت و دروغ او، باید از او تشکر کرد و خداوند هم پاداش می‌دهد؛ امّا گناه و از‌جمله بیرون‌گذاشتن مو حرام است و کیفر دارد و گناه آن از نظر روایات ما بزرگ است؛ چنان‌که زن چادری، اگر دروغ بگوید یا غیبت‌ کند، از نظر چادر باید از او تشکر کرد و پاداش دارد؛ ولی دروغ و غیبت او گناه دارد و گناهش خیلی بزرگ است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۳ ، ۲۳:۱۴
حسین بنده خدا

راهب جوان و زن زیبا 
دو راهب از میان جنگل می گذشتند که چشمشان به زنی زیبا افتاد که کنار رودخانه ایستاده بود و نمی توانست از آن عبور کند. راهب جوان تر به خاطر آن که سوگند عفت خورده بودند، بدون هیچ کمکی از رودخانه عبور کرد اما راهب پیر تر آن زن را بغل گرفت و از رودخانه عبور داد. زن از او تشکر کرد و دو راهب به راه خود ادامه دادند. راهب جوان در سکوت، مرتب این واقعه را برای خود مرور می کرد: «چگونه او این کار را انجام داد؟» 
این را راهب جوان با عصبانیت به خود می گفت: «آیا سوگند را فراموش کرده است؟» 
راهب جوان هر چه بیشتر فکر می کرد بیشتر عصبانی می شد و در ذهن خود با این موضوع می جنگید: «اگر من چنین کاری را انجام داده بودم حتما" توبیخ می شدم، این برای من غیر قابل هضم است.» 
او به راهب پیر نگاه کرد تا ببیند آبا او از کار خود شرمنده است یا خیر، ولی می دید که راهب پیر خیلی راحت و خونسرد به راه خود ادامه می دهد. نهایتا" راهب جوان نتوانست بیش از این طاقت بیاورد و از راهب پیر پرسید: «چگونه جرأت کردی به آن زن نگاه کنی و او را در آغوش بگیری و حمل کنی؟ مگر سوگند را فراموش کرده ای؟» 
راهب پیر با تعجب به او نگاهی کرد و سپس با مهربانی به او گفت: «من همان موقع که او را بر زمین گذاشتم دیگر حمل نکردم ولی تو هنوز داری او را حمل می کنی.»


شبکه اجتماعی لیل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۳ ، ۲۱:۵۱
حسین بنده خدا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۳ ، ۲۱:۴۷
حسین بنده خدا
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ دی ۹۳ ، ۱۶:۵۷
حسین بنده خدا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۳۵
حسین بنده خدا

مــن یـکــــ دخـتــر چــادریـــم . 

شاد و پرنشاط ، سرزنده و پرکار... 

قرآن و نهج البلاغه اگر میخوانم ، رمان و حافظ هم میخوانم. 

عاشق پهلوانی های حضرت حیدر اگر هستم ، یک عالمه شعر 

حماسی از شاهنامه هم حفظم. 

پای سجاده ام گریه اگر میکنم ، خنده هایم بین دوستانم هم 

تماشایی است ! 

من یک عالمه دوست و رفیق دارم. 

تابستان ها اگر اردوی جهادی میرویم ، اردوهای تفریحی ام 

نیز هرهفته پا برجاست ... 

ما اگر سخنرانی میرویم ، پارک رفتنمان هم سرجایش است ... 

مسجد اگر پاتوق ماست ، باغ و بوستان پاتوق بعدی ماست ... 

برای نماز صبح قرار مسجد اگر میگذاریم ، هنوز خورشید نزده 

از مسجدتا خانه پیاده قدم میزنیم. 

دعای عهدمان را اگر میخوانیم ، همانجا سفره باز میکنیم و 

با خنده وشادی صبحانه مان میشود غذا با طعم دعا ! 

ما اگر چادر سر میکنیم ، نقاش هم هستیم ، خطمان هم 

خوب است حرفهای دخترانه مان سرجایش ، شوخی های 

دوستانه مان را هم میکنیم ، کوه هم میرویم ، عکس های 

یادگاری ، فیلم های پر از خنده و شادی من قشنگ تر از دنیای 

خودمان سراغ ندارم


شبکه اجتماعی لیل


http://www.layl.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ دی ۹۳ ، ۲۱:۲۵
حسین بنده خدا